Institut für Indologie und Tibetologie
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Publikationen

  • Sanskrit: Ewige Sprache der Götter, wiedergeboren und noch immer da. In: Sprachtod und Sprachgeburt, hrsg. Schrijver, P. und Mumm, P.-A. (Bremen: Hempen Verlag, 2004), S. 278-300.
  • Prācīnabhāratādhyayaneṣu yūropīyānāṃ samasyāḥ. In: The Mysore Orientalist (Mysore) vol. XVIII (2004), S. 189-196 (in Sanskrit).
  • Vādirāja (1480-1600) - saint de la tradition mādhva au Karnataka. In: Constructions hagiographiques dans le monde indien - entre mythe et histoire, hrsg. Mallison, F. (Paris: Honore Champion, 2001).
  • Göttinnenverehrung im Jainismus. In: Aspekte des Weiblichen in der indischen Kultur, hrsg. Roesler, U. (Swisttal-Odendorf: Verlag Indica und Tibetica, 2000), S. 145-189.
  • Jainism as the Religion of Non-Violence. In: Violence Denied. Violence, Non-violence and the Rationalization of Violence in South Asian Cultural History, hrsg. van Kooij, K.R. und Houben, J.E.M. (Leiden: Brill, 1999), S. 185-210.
  • The Ritual Giving of Food to a Digambara Renunciant. In: Approaches to Jaina Studies: Philosophy, Logic, Rituals and Symbols, hrsg. Wagle, N. und Qvarnström, O. (Toronto: University of Toronto, Centre for South Asian Studies), S. 291-303.
  • Is Krishna Seen Or Not? Madhvācārya on Bhagavadgītā 12:1. In: Journal of Vaisnava Studies 5(3), 1997, S. 55-63.
  • Virasaivism, Caste, Revolution et cetera. Review article von J.P. Schouten, Revolution of the Mystics. The social aspects of Virasaivism. In: Journal of the American Oriental Society 117.3 (1997), S. 525-535.
  • Some Examples from Mādhva Hagiography. In: According to Tradition. Hagiographical Writing in India, hrsg. Callewaert, W.M. und Snell, R. (Wiesbaden: O. Harrassowitz, 1994), S. 169-189.
  • Jaina Goddesses in Kannada Literature. In: Studies in South Asian Devotional Literature: Research Papers 1988-1991, hrsg. Entwistle, A.W. und Mallison, F. (Paris: École française d'Extrême-Orient / New Delhi: Manohar, 1994), S. 135-145.
  • On the Jaina Background of Dvaita Vedānta. In: Journal of Indian Philosophy 19 (1991), S. 249-271.
  • The Jaina Mahābhārata. In: Essays on the Mahabharata, hrsg. Sharma, A. (Leiden: E.J. Brill, 1991), S. 251-271 (zusammen mit Dr. B.N. Sumitra Bai).
  • Some Introductory Notes on the Study of Kannada Folktales. In: The South Asian Digest of Regional Writing (Heidelberg) 9 (1988), S. 1-11.
  • Octavio Paz: »Udagamandala«, »Dūrada nereyavanu«, »Bêrobba« and »Lôdiya udyānavanagalalli«, vier mexikanisch-spanische Gedichte, aus dem Spanischen ins Kannada übersetzt von Robert J. Zydenbos und Vijaya Dabbe. In: Aniketana (Bangalore) 1 (1988), S. 102-4 (in Kannada).
  • Jainism Endangered: the view of the medieval Kannada poet Brahmasiva. In: The South Asian Digest of Regional Writing (Heidelberg) 11 (1985), S. 174-86.
  • Maisūru mattu sāmskritika jīvana - nānu kandante. In: Edatore, souvenir volume of the 1985 Mysore District Literary Conference. (K.R. Nagara: Kannada Sahitya Parishattu, 1985). S. 16-21 (in Kannada).
  • A Note on the Role of Morality in Jaina Yoga. Tulasī-Prajñā (Ladnun, Rajasthan, Indien) 9 (10-12) (1984), S. 33-37.